Anaokullarımızın Bahçelerinde Ağaçları Tanıdık
Ekim ayında anaokullarımızın orta gruplarında GEMS programı kapsamında “Ağaç Evler” ünitesini işledik. Öğrencilerimizle gözlem ve inceleme yapmak için bahçeye çıktık. “Bir ağacın yapısı nasıl olur? Ağaçlar kaç bölümden oluşur? Ağaçlarda neler yaşar? Ağaçların canlılar için önemi nedir?” konuları ile ilgili soru-cevap çalışması yaptık. Ağaçları, ağaç kabuklarını inceledik. Ağaçta bulunan delikleri sayma, gruplama gibi matematik çalışmaları yaptık. Sınıfımızda karton koliler ve artık materyallerle kendi ağacımızı yaptık. Ağacımıza farklı boyutlarda üç tane delik açtık.
“Ayılar, Rakunlar ve Baykuşlar” ile ilgili bilgisayar sunularını izledik. Özelliklerini ve nasıl beslendiklerini soru-cevap çalışması ile öğrendik. Artık materyallerle ayı ve rakun faaliyetleri yaptık. “Rakun Yiyecek Avı” isimli drama çalışması yaptık. Toplanan fıstık, ceviz ve fındıklar ile sayma, toplama, çıkarma ve gruplama çalışmaları yaptık. Kese kâğıtlarından yapılan baykuşları inceledik, özelliklerini öğrendik. Artık materyallerle baykuş faaliyeti yaptık ve ağaç evimize yerleştirdik.
GEMS uygulamalarıyla, öğrencilerimizin çevreye karşı duyarlı ve çevre bilincine sahip bireyler olarak yetişmesini sağlarken fen-matematik becerilerini ve tüm gelişim alanlarını destekleyeceği aktiviteler yapmalarına da olanak sağladık.