Çevre Koleji - Amaç Mükemmeli Yakalamaksa
Atatürk
KONUŞMACILAR

KONUŞMACILAR

Ana Konuşmacı

 

Prof. Dr. Muhammet BAŞTUĞ- Etkili Öğretmenlik

 

"İstanbul Üniversitesi Cerrahpaşa, Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü Dekanı" 

Lisans eğitimini Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği bölümünde 2004 yılında tamamlamıştır. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü'nde Sınıf Öğretmenliği üzerine yüksek lisans yaparak 2007 yılında mezun olmuştur. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü'nde Sınıf Öğretmenliği Eğitimi alanında 2008-2012 yılları arasında doktora eğitimini tamamlamıştır.

Eğitim bilimleri ve sınıf öğretmenliği alanlarında uzmanlaşmış olan Prof. Dr. Muhammet Baştuğ, eğitimde pedagojik yaklaşımlar, öğretmen eğitimi ve sınıf yönetimi gibi konularda birçok çalışmaya imza atmıştır. Seminer, konferans ve sempozyumlarda aktif olarak yer almakta, akademik katkılarıyla eğitim alanındaki yenilikçi gelişmeleri takip etmektedir.

Halen İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü'nde dekan olarak görev yapmaktadır ve akademik kariyerine devam etmektedir.

 

Burak Yılmaz-

Mindful

Kapanış Konuşmacısı
Marmara Üniversitesi Fizik öğretmenliğinden 2000 yılında mezun oldu. 24 yıllık öğretmenlik, yöneticilik, koordinatörlük, öğrenci veli ve öğretmen koçluğu hayatından sonra 2022 yılı ile beraber bireysel olarak profesyonel hayatına devam etmektedir.
Akademik Çalışmalar:
Mesleğinin ilk yıllarında merkezi sınavlara hazırlık dershanelerinde öğretmenlik ve yöneticilik yaptı. Daha sonra Bilfen okullarında zümre başkanlığı, SEV eğitim eğitim kurumlarında müdür yardımcılığı, merkezi sınav koordinatörlüğü ve akademik koordinatörlük olarak yöneticilik görevlerinde uzun yıllar yer aldı. Bu süre zarfında aktif olarak seminer ve danışmanlık görevlerine devam etti. Şimdiye kadar 100 ün üzerinde eğitim organizasyon ve seminer gerçekleştirdi. 2022 yından itibaren Burak Yılmaz Eğitim Danışmanlık ve Mindful Schools Institute çatısı altında şirketlere ve okullara yönelik online veya yüzyüze eğitim danışmanlık ve seminer hizmetleri ile profesyonel eğitim hayatına devam etmektedir. Konferanslar: 1/Yeni Nesil Sınav,Yeni Nesil Öğrenci,2/Yeni Nesil Sınav ,Yeni Nesil Veli,3/Yeni Nesil Öğrenci,Yeni Nesil Öğretmen,4/AccessMindfulness ile Zihin Yönetimi ,5/  7 Japon Bilgeliği ile yaşam sanatı

 

HİDAYET USKAL 

“Çok Yönlü Eğitimin Yeni Haritasında Oyun ve Bağ Kurmanın Rolü”

1992 yılında İstanbul’da doğan Hidayet USKAL, üniversite öğrenimine kadarki tüm eğitimlerini İstanbul’da tamamladı. 

2014 yılında Sakarya Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu bölümünden mezun olan USKAL, 2016 yılında Marmara Üniveristesi’nden pedagojik formasyon eğitimi aldı. 

Tüm kademelerde 8 yıl süren öğretmenlik deneyiminden sonra “Benim yolum çocuğun kalbine giden sevgi ve oyundan geçiyor.” cümlesini merkeze alarak ‘'Oyun Bavulu'' markasını kurmuştur. 

Oyun Bavulunu kuran USKAL’ın bu markası 2021 yılında tescillendi. 

Oyun Bavulu projesiyle birlikte Eğitimde Oyun, Oyunlaştırma, Kutu Oyunu ve Eğitsel Kaçış Oyunu alanlarında kurumlara, öğretmenlere ve ebeveynlere eğitimler vermektedir.  

Bugüne kadar Milano ve Paris Başkonsolosluğu, Dışişleri Başkanlığı Avrupa Birliği Başkanlığı, başta olmak üzere milli eğitim müdürlükleri, üniversiteler ve özel okullar olmak üzere toplamda 9 farklı ülkede ve Türkiye’de 81 ilde eğitimler verdi.  

Meta (Facebook) ve Habitat Derneği ortaklığında Kontrol Bende Projesi Kapsamında Dijital Maceram Kutu oyununu tasarladı.  

Hidayet Uskal, Uluslararası Koç Federasyonu (ICF) tarafından akredite edilmiş bir profesyonel koçtur. Takım Koçluğu, İlişki Koçluğu, Takım Koçluğu ve Ebeveyn Koçluğu alanlarında uzmanlık eğitimlerini başarıyla tamamlamıştır. Ayrıca, NLP (Nöro-Linguistik Programlama) eğitimi alarak koçluk becerilerini daha da geliştirmiştir. 

Kariyeri boyunca kurumlara ve ailelere danışmanlık ve koçluk hizmeti sunmuş olan Hidayet Uskal, bireylerin ve takımların potansiyellerini en üst düzeye çıkarmalarına yardımcı olmayı amaçlamaktadır. Uzmanlık alanları sayesinde geniş bir yelpazede hizmet sunarak, etkili iletişim, kişisel gelişim ve güçlü ilişkiler kurma konularında destek sağlamaktadır. 

Yazarlık yönüyle de dikkat çeken Uskal, 2024 yılında yayımlanan çocuk kitabı?"Kaybolan Panduf"?ile çocukların kendini keşfetmesi, korkularıyla yüzleşmesi ve dayanışma konularda eğlenceli ve öğretici bir hikâye sunmuştur. Bu eser, küçük yaş grubundaki çocukların hayal dünyasını genişleten ve öğrenmeye teşvik eden bir kaynak niteliğindedir. 

 

Uzm. Fzt. Onur AŞKAR-Duyusal Temelli Etkileşimli Öğrenme
İlk, orta ve lise eğitimimi Antakya’da tamamladıktan sonra lisans eğitimimi Marmara Üniversitesi Fizyoterapi ve Rehabilitasyon bölümünde 2013 yılında başarıyla tamamladım. 2014 yılında Sağlık Kurumları İşletmeciliği lisans bölümünü de ayrıca tamamladım. Hemen akabinde aynı üniversitede yüksek lisansa başladım ve 2019 yılında Uzman Fizyoterapist ünvanı alarak mezun oldum. Nörogelişimsel tedavi(Bobath terapisi), Ayres duyu bütünleme protokolü, kas hastalıklarında fizyoterapi yaklaşımları, oral motor sistemler, otizmde duyu bütünleme ve entegratif terapi kullanımı, gelişimsel çocuk takibi gibi alanlarda uluslararası birçok eğitime katıldım ve 2015 yılından bu yana bu alanlarda Duyuçocuk kurucu fizyoterapisti olarak hizmet vermeye devam etmekteyim.
Ayrıca İstanbul Kent Üniversitesi Dil ve Konuşma terapisi         bölümünde 2. sınıf öğrencisi olarak eğitimime devam etmekteyim.
Anaokullarda Duyu Bütünleme alanına dair 100’den fazla seminer verdim ve alanın duyulması, ailelerin bizlere daha kolay ve doğru zamanda ulaşabilmeleri için sosyal hizmetler açısından bu alanda seminerler vermeye devam ediyorum.
Ayres Duyu Bütünleme protokülünü Türkiye’de tamamlayan ilk ekipten bir uzman olarak, bugüne kadar 5.000 üzerinde vaka değerlendirmesi, 500’den fazla Fizyoterapi ve Ergoterapi üniversite öğrencisi stajyeri, belediye ve stk’lar ile sosyal projeler ile Pediatrik alanda ciddi bir tecrübeyle alana katkı sunmaya devam ediyorum.

 

 

Özlem KUTLU-Bir Okul Olarak Orman

Mutlu Gelecek Atölyesi'nin kurucusudur. 13 yıldır çocuklara ormanda eşlik ediyor ve haftada iki gün onlarla doğada birlikte vakit geçiriyor. Doğayla bağlantı kurmanın, özgür oyunun ve yapılandırılmamış süreçlerin gelişim için önemli olduğuna inanıyor. Özlem iletişim ve çocuk gelişimi alanlarında lisans eğitimi aldı. Orman pedagojisi konusunda eğitimler almaya ve vermeye devam ediyor Özlem çocuklarla birlikte olduğu sürece, onlardan ve doğadan birçok şey öğrenmeye devam edeceğini biliyor.

 

 

 

 

Uğur Zat-Sınıfımdaki Üstün Yetenekliler

Lisansını Boğaziçi Üniversitesi’nde, yüksek lisansını Marmara Üniversitesi’nde ve doktorasını da Boğaziçi Üniversitesi’nde tamamlamıştır. Uğur Zat, halen ağırlıklı olarak tanılı çocuğu olan ailelerle, ogretmenlerle ve egirim kurumlari ile çalışan bir eğitim uzmanıdır. Aynı zamanda okullara konu ile ilgili danışmanlıklar ve eğitimler vermektedir. Hem akademik hem de güncel makalelerle sahaya katkı yapmaya çalışırken eş zamanlı olarak da sosyal sorumluluk adına pek çok çalışmayı devam ettirmektedir.

 

 

 

Burak ÖNCÜ- İlkokul Öğrencilerinin Okuduğunu Anlama Becerilerini Geliştirmede Derinlemesine Okuma Stratejisini Uygulama

2010 yılında eski adıyla Çifteler Köy Enstitüsü olarak bilinen Yunusemre Anadolu Öğretmen Lisesi’nde ortaöğretimini, 2014 yılında ise İstanbul Üniversitesi Hasan Âli Yücel Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği lisans programını başarıyla tamamlamıştır. 2017 yılında Bahçeşehir Üniversitesi Eğitim Yönetimi ve Planlaması alanında “Okul öncesi yöneticilerinin algılanan liderlik stilleri ile okul öncesi öğretmenlerinin yaşadıkları örgütsel sessizlik arasındaki ilişkinin incelenmesi Kırklareli ili örneği” başlıklı tez ile yüksek lisans ve 2023 yılında İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa’da Sınıf Öğretmenliği alanında “Okuma güçlüğünün giderilmesinde akıcı okumayı geliştirme müdahale programının AGEP etkililiği” isimli tezi ile doktora eğitimini tamamlamıştır.
Mesleki deneyim bakımından dört yıl boyunca çeşitli özel okullarda sınıf öğretmeni olarak görev yapmıştır. Yine bu yıllarda özel bir okulun kurum içi Türkçe ve Hayat Bilgisi kitaplarında yazar olarak görev almıştır. 2019 yılında Türkiye’nin ilk okuma merkezi olan Rega Akademi kurumunun kurulmasında rol oynamıştır. Bu kurum aracılığıyla okuma biliminin sunduğu teorik bilgilerin sınıf içi uygulamalara dönüştürülmesine öncülük etmiş ve bunun bir yansıması olarak öğretmenlerin sınıf içerisinde yararlanmaları adına “Başarı için Akıcı Okuyorum Başlangıç Düzeyi”, “Başarı için Akıcı Okuyorum Orta Düzey”, “Başarı için Okuduğunu Anlama İlkokul 2. Sınıf”, “Başarı için Okuduğunu Anlama İlkokul 3. Sınıf” ve “Başarı için Okuduğunu Anlama İlkokul 4. Sınıf” olmak üzere toplam beş kitapta yazar olarak görev almıştır. Rega Akademi kurumunda okul öncesinden – lise son sınıfa kadar çeşitli yaş ve sınıf düzeyindeki öğrencilerin okuma başta olmak üzere yazma ve matematik becerilerini geliştirmeye dönük çalışmalar yürütmektedir. Akademik çalışmalarını daha çok erken okuryazarlık, akıcı okuma, okuduğunu anlama, okuma güçlüğü, disleksi ve sınıf öğretmenliği alanlarında yürütmeye devam etmektedir.

 

 

Can Emre UYGAN-Orff-Schulwerk’te Oyun Pedagojisi

1981 yılında İzmir'de doğdu.
Küçük yaşta katıldığı İzmir Devlet Opera ve Balesi Çocuk Korosu ile Carmen Operası ve Carmina Burana kantatında 3 yıl boyunca çocuk korist olarak görev aldı. Aynı yıllarda piyano ve gitar dersleri almaya başladı. Üniversite eğitimine felsefe alanında devam edebilmek için 2000 yılında Ege Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Felsefe Bölümüne girdi.
Üniversite yıllarında başlayarak bir çok tiyatro oyunu ve film müziği besteledi. 2007'de İstanbul'a yerleşti.
Bir seminer sonrasında felsefe, pedagoji ve müziği bir arada içerdiğini hissettiği Orff-Schulwerk’ten çok etkilendi. 2015’te Orff-Schulwerk Elementer Müzik ve Hareket Eğitimi Seviye Geliştirme Kursları'nı tamamladı. Orff Schulwerk Forum Salzburg üyesi olan Orff Schulwerk Eğitim Danışmanlık Merkezi Türkiye'den onaylı "Eğitmen Eğiticisi" kursunu Eylül 2016 tarihinde bitirerek Orff-Schulwerk Eğitmen Eğiticisi oldu.
2020 - 2022 yıllarında Anadolu Orff-Schulwerk Derneği Orkestrası’nın (OrffDer Orkestra) müzik direktörlüğü yürüten Can Emre Uygan aynı zamanda MFC Production adında çocuklar için akustik kayıtlarla şarkılar yayınlayan bir stüdyonun kurucusudur.

 

 

Kübra CENGİZ YILMAZLI-Sosyal Duygusal Öğrenme Ekseninde Sınıfta Yürütücü İşlevleri Desteklemek

Yeditepe Üniversitesi Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bölümü (ingilizce) mezun olmuştur. Mezun olduktan sonra özel okullarda psikolojik danışman olarak çalışmış bu süreçte çocuklarla hem bireysel hem de grup çalışmaları yürütüp aileler ile de ebeveyn danışmanlığı kapsamında görüşüp çocukların gelişim sürecinin takipçisi olmuştur. Çocuklarla APT onaylı oyun terapisi ekolü ile çalışmasının yanı sıra, çocukların ihtiyacına yönelik projektif değerlendirmeler, objektif testler ve bilişsel testler uygulamaktadır. Yüksek Öğretim Kurulu onaylı Aile Danışmanıdır. Committee for Children tarafından geliştirilen, dünyada farklı ülkelerde uygulanan "İkinci Adım: Sosyal Duygusal Becerileri Geliştirme ve Şiddeti Önleme" programının öğretmen eğitimlerinde eğitimci olarak görev almaktadır. Özel Günce Aile ve Danışma Merkezi’nde  çocuk ve ergenler ile  duygusal ve bilişsel gelişimlerini desteklemeye yönelik çalışmalara devam etmekte aynı zamanda ebeveynlere yönelik aile danışmanlığı yapmaktadır. 

 

 

 

Hilal ATEŞ ÖZTAN- Senaryo Temelli Etkileşimli Öğrenme

2007 yılında sınıf öğretmeni olarak başladığı meslek hayatına İstanbul'da IB-PYP okullarında devam etti. Zümre başkanlığı, müdür yardımcılığı, akademik koordinatörlük ve PYP danışman koordinatörlüğü gibi görevlerde bulundu. Eğitimde Drama Liderliği alanında "Çocuklarda İletişim ve Öz Yönetim Becerisi Geliştirme" konulu bitirme tezini yazıp projelerini çeşitli kurumlarda uyguladı. Ayrıca IB-PYP koordinatörlüğü, öğrenme liderliği ve uygulayıcı eğitimleri aldı. 

Eğitimde Sistem Düşüncesi, Pass-Prep Bilişsel Müdahale programı profesyonel uygulayıcılığı, ICF Onaylı Koçluk, Çocuk Edebiyatı ve Yazma Eğitimleri gibi alanlarda uzmanlık kazandı. 2017'den itibaren, Farklılaştırılmış Öğrenme Yaklaşımları, Koçluk Dili ve Öğretmenlik Yaşantıları, Oyun Tabanlı Öğrenme ve Sorgulama Temelli Bağlantısal Öğrenme konularında birçok okulda seminer ve atölye çalışmaları düzenledi. 

2020 yılında başladığı "Çocuk Edebiyatı ve Çocuk Kitapları Aracılığıyla Sorgulama-Kavramsal Düşünme" çalışmalarıyla 5 basamaktan oluşan bir kitap işleme sistematiği geliştirdi. Kendi yazdığı "Neden Olmasın ki?" adlı kitabına bu yöntemi uyguladı ve bir dizi hayvan karakteri üzerine kitaplar yazdı. 2022'de Conley Üniversitesi'nde Management and Organization alanında yüksek lisansını tamamladı ve şu an doktora eğitimine devam etmektedir. 2024 yılında "Süper Gücüm İçimde Seninki Nerede?" adlı ikinci kitabı yayımlandı. 2021 yılında Lifeschool Lise projesinin ilkokul ve ortaokul bölümü olan Vitanova School programı kurucusu , eğitim direktörü ve içerik geliştiricisi olarak devam etmektedir

 

 

Ayça Bahar BAKKALOĞLU- GEMS Materyalleri ile Matematik ve Fen uygulamaları

2005 yılında Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi  Okul Öncesi Öğretmenliği’nden mezun oldu. 2018 yılında Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Tezsiz Yüksek Lisans Programını ; 2019 yılında Okul Öncesi Öğretmenlerinin Öğrencileri için Kullandıkları Mutluluğu Arttırma Stratejileri Ölçeğinin Geliştirilmesi projesi ile tamamladı.

2006 yılından beri özel anaokullarında eğitim koordinatörü ve okul müdürü olarak görev yaptı. Şu an bir özel okulda part time olarak branş öğretmenliğini yapmakta ve Kimlikli Bebekler Türkiye’de eğitim asistanı olarak görev almaktadır. 

Akademik Çalışmaları ;

III. Türkiye Üstün Yetenekli Çocuklar Kongresi’nde “Okul Öncesi Dönemdeki Üstün Yetenekli Çocuklarda Değişim” temasının disiplinlerarası uygulamalarını sözlü bildiri

IV. Ulusal Üstün Zekalı ve Yetenekli Çocuklarda Denge” temasının disiplinlerarası uygulamaları poster bildiri

VI. Üstün Yeteneklilerin Eğitimi Kongresinde Formasyon Öğrencilerinin Yaratıcılık Düzeyleri ile Öğrenme Stilleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi sözel bildiri

VI. Üstün Yeteneklilerin Eğitimi Kongresinde Okul Öncesi Dönemdeki 3-6 yaş grubu öğrencilerinin yaratıcılık düzeyleri ile çoklu zeka profilleri arasındaki ilişkinin incelenmesi sözel bildiri

21. Yüzyıl Okul Öncesi Öğretmeni Sempozyumunda Milenyum İlköğretime Hazırlık Programı, Çoklu Zeka ile Aile Katılımı ve Bedenim Bana Özel Proje sunumları yapmıştır.

3- 6 yaş Sumi ile Çevreye Duyarlı Olalım Projesi ile Adam Olacak Şarkılar Projesi IV. İstanbul Çocuk ve Gençlik Sanat Bienalinde sergilenmiştir.

Almış Olduğu Eğitimler:

Marmara İlköğretime Hazır Oluş Ölçeği, Agte , Gessel Gelişim Testleri Eğitimi, Dikkat Algı ( Frostig Görsel Algı Testi , Bender Geştalt Görsel Motor Algılama Testi, Benton Görsel Bellek Testi,) Testleri Eğitimi, Temel Portage Eğitimi Programı, Nöropsikolojik Testler Eğitimi, Dil Ve Çizim Testleri Eğitimi ( Peabody Resim-Kelime Testi,Kelime Söyleyiş Testi,Good Enough Harris Bir İnsan Çiz Testi ), Louisa Duss Psikanalitik Hikayeler Testi Eğitimi, Temel Kabiliyetler Testi (Tkt) 5-7  Ve 7-11 Yaş Uygulayıcı Kursu , D2,Burdon,Frankfurter Dikkat Testleri Eğitimi, Tema 3 Erken Matematik Yeteneği Testi Eğitimi, Erken Çocukluk Dönemi Fonolojik Duyarlılık Ölçeği Eğitimi, Masal Anlatıcılığı Eğitimi, Çocuk Tanıma Teknikleri Kursu, Sobece Sosyal Beceri Çocuk Eğitimi Uzman Eğitimi, Kimlikli Bebekler Yaklaşımı Eğitimi, Cinsel İstismarı Önlemede Beden Güvenliği Eğitmen Eğitimi, Eğitimde Sistem Düşüncesi Uygulayıcı Eğitimi, Duygu Düzenleme Stratejileri Ölçme Aracı Uygulayıcı Eğitimi, Moxo Dikkat Performans Testi Uygulayıcı Eğitimi, Sosyal Duygusal Öğrenme Akademisi İkinci Adım Programı ve Asis Zeka Ölçeği Eğitimidir.

Eğitim kurumlarında gems, high scope, çoklu zeka, yaratıcılık, öğrenme stilleri, dikkat, oyun, duyu eğitimi ve ilköğretime hazırlık çalışmaları eğitimleri düzenlemektedir. 0-6 yaş çocuklarına bireysel gelişim ve eğitim danışmanlığı yapmaktadır.

Öğrenmenin hayat boyu devam eden bir yolculuk olduğuna inanan Ayça Bahar BAKKALOĞLU; eğitim alanında yapılan her türlü kongre, konferans, çalıştay, sempozyum ve atölye aktif olarak katılmaya ve görev almaya devam etmektedir