Çevre Koleji - Amaç Mükemmeli Yakalamaksa
Atatürk
KONUŞMACILAR

KONUŞMACILAR

KONFERANS:

Sorgulama Yolculuğunda Çocuk Kitapları

KONUŞMACI:

Hilal ATEŞ ÖZTAN

 

Sınıf Öğretmenliği Mezunu. 2006 Yılında Başlayan Meslek Hayatı, İstanbul'da Uluslararası Ve PYP Okullarında Öğretmenlik Hayatı İle Devam Etti. Bu Süreçte Mesleki Becerilerini Güçlendirici Profesyonel Eğitimler Aldı.

Akademik Çalışmaları;

2017 Yılı İtibariyle Kurumsal Eğitim Danışmanlığı, Akademik Koordinatörlük, Okul Yöneticiliği Gibi Süreçler İle Kariyeri Devam Ederken Bir Yandan Öğretmen Eğitimleri İle Gelişim Odaklı Yenilikçi Çalışmalarına Devam Etmekte. EKİP(Eğitimde Kalite Ve İşbirliği Platformu) Topluluğunun Merkezi Yönetiminde Strateji Geliştirici Ve Yetişkin Eğitim Lideri Olarak Danışmanlık Görevi Yapmaktadır. Burada;

Aile Eğitimi, Koçluk Becerileri, Farklılaştırılmış Öğrenme, Düşünme Becerileri, Oyun Tabanlı Öğrenme Projelerinde Yer Alarak, Çalıştığı Gruplar İle Birlikte Çeşitli Atölye Ve Çalıştaylar Tasarlamakta Ve Türkiye'nin Birçok İlinde Eğitimler Yapmaktadır. 2020 Yılında Başlayan "Çocuk Edebiyatı Ve Çocuk Kitapları Aracılığı İle Sorgulama Kavramsal Düşünme" Araştırma Çalışmaları Alanında Makaleler Yazdı, Sorgulama Odaklı Geliştirdiği Çalışmalarda Çocuk Kitapları Adımı Olarak 5 Basamaktan Oluşmuş Kitap İşleme Sistematiği Geliştirdi. Bu Kapsamda "Neden Olmasın Ki?" İsimli Kendi Kitabına Ve 10 Tane Farklı Kitaba Da Bu Beş Basamakta Aktivite Kitapları Yazdı. Bu Felsefe İle Yaptığı Çalışmalarını Eğitim Kongreleri Ve Sempozyumlarında Bildiri Ve Atölyeler Şeklinde Sundu. 5 Aşamalı İşleyişin Ve "Kitaplarla Sorgulama Kavramsal Anlayış Geliştirme" Alanının Öğretmen Atölyeleri Devam Etmektedir. 2022 Yılında Conley Üniversitesi'nde" Management And Organization "Alanında Master Programını Tamamlamıştır. Halen Devam Eden Doktora Programını "Yenilikçi Öğrenme Tekniklerinin, Çocuklarda Düşünme Gelişimine Etkisi " Konulu Tezi İle Tamamlayacaktır. Öğrenme Tutkusu Yüksek, Mesleki Paylaşımın Ve Öğrenme Atmosferinin Gücüne İnanan, İnovatif Bir Eğitimci Olarak Öğrenme Serüveni Devam Etmektedir.

 

KONFERANS: Gems Atölyesi

 

KONUŞMACI: Ayça BAHAR BAKKALOĞLU

 

 2005 Yılında Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Öğretmenliğinden Mezun Oldu. 2018 Yılında Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Rehberlik Ve Psikolojik Danışmanlık Tezsiz Yüksek Lisans Programını; 2019 Yılında Okul Öncesi Öğretmenlerinin Öğrencileri İçin Kullandıkları Mutluluğu Arttırma Stratejileri Ölçeğinin Geliştirilmesi Projesi İle Tamamladı.

2006 Yılından Beri Özel Anaokullarında Eğitim Koordinatörü Ve Okul Müdürü Olarak Görev Yaptı. Şu An Bir Özel Okulda Part Time Olarak Branş Öğretmenliğini Yapmakta Ve Kimlikli Bebekler Türkiye’de Eğitim Asistanı Olarak Görev Almaktadır. 

 

Akademik Çalışmaları;

III. Türkiye Üstün Yetenekli Çocuklar Kongresi’nde “Okul Öncesi Dönemdeki Üstün Yetenekli Çocuklarda Değişim” Temasının Disiplinler Arası Uygulamalarını Sözlü Bildiri

IV. Ulusal Üstün Zekalı Ve Yetenekli Çocuklarda Denge” Temasının Disiplinler Arası Uygulamaları Poster Bildiri

VI. Üstün Yeteneklilerin Eğitimi Kongresinde Formasyon Öğrencilerinin Yaratıcılık Düzeyleri İle Öğrenme Stilleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi Sözel Bildiri

VI. Üstün Yeteneklilerin Eğitimi Kongresinde Okul Öncesi Dönemdeki 3-6 Yaş Grubu Öğrencilerinin Yaratıcılık Düzeyleri İle Çoklu Zekâ Profilleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi Sözel Bildiri

21. Yüzyıl Okul Öncesi Öğretmeni Sempozyumunda Milenyum İlköğretime Hazırlık Programı, Çoklu Zekâ İle Aile Katılımı Ve Bedenim Bana Özel Proje Sunumları Yapmıştır.

3- 6 Yaş Sumi İle Çevreye Duyarlı Olalım Projesi İle Adam Olacak Şarkılar Projesi IV. İstanbul Çocuk Ve Gençlik Sanat Bienalinde Sergilenmiştir.

 

 

 

KONFERANS: Eğitsel Oyunlar Akademisi

 

KONUŞMACI: Resul AYDOĞAN

         

Lisans Eğitimini Dumlupınar Üniversitesi Rekreasyon Bölümünde Bitirdi. Beden Eğitimi Ve Spor Öğretmenliği, Eğitim Koordinatörlüğü Ve Müdürlük Yaptı. Yüksek Lisansını Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Beden Eğitimi Ve Spor Anabilim Dalı, Rekreasyon Bölümünde Tamamladı. Rekreatif Oyun Üzerine Makaleleri Ve Tezi Bulunmaktadır.

 

 

 

Akademik Çalışmaları;

“Seçilmiş Kahramanın El Kitabı” Kitap Serisinin Yazarıdır. 2016 Yılında Kurmuş Olduğu Eğitsel Oyunlar Akademisiyle, Türkiye’nin 81 İlinde 900’den Fazla Oyun Tasarımı Ve Uygulama Eğitimleri Düzenlemiş Olup Aktif Olarak Da Bu Eğitimlere Devam Etmektedir. Eğitsel Oyunlar Akademisi Bünyesinde 7 Farklı Okula Oyun Danışmanlığı Ve Şirketlere, Oyun Ve Oyunlaştırma Danışmanlığı Yapmakta Olup Eğitsel, Rekreatif, Fiziksel, Dijital Ve Kutu Oyunları Tasarımları Yapmaktadır.

 

 

 KONFERANS: Değişen ve Dönüşen Müze Gezileri

 

KONUŞMACI: Lider HEPGENÇ

Gövde-Uçak Bakım Makinisti Hava Astsubay Myo

Yaratıcı Drama Liderlik Eğitimi  Oluşum Drama Enstitüsü

Anadolu Üniversitesi Yaratıcı Drama Liderlik Eğitimi

Çağdaş Drama Derneği Müze Eğitimleri

 

 

 

Akademik Çalışmaları;

Kitaplarım: Göbeklitepe Oyun Parkı -Kapadokya Eğlence Diyarı -Nemrut Oyunbaz Dağı - Görevimiz Çekirdekleri Kurtarmak  -Mişmiş Neredeymiş? Mutfakta -Mişmiş Neredeymiş? Evde -Mişmiş Neredeymiş? Okulda -Papuduk Serisi (8 Kitap)

Yaratıcı Drama Yöntemi İle Müze Eğitimleri Düzenleyerek Müzelerde Katılımcıların Aktif Olduğu Ve Ürettiği Atölyeler Düzenliyorum. DOĞA ETKİNLİKLERİ Yaratıcı Drama Yöntemi İle Doğada Atölyeler Düzenleyip Oyun Yoluyla Çocukların Doğayı Keşfetmelerine Yardımcı Oluyorum. KİTABEVİ ETKİNLİKLERİ Çocuklarla Beraber Kitabevlerinde Oyun Temelli Atölyeler Düzenleyerek Çocukların Hem Kitaplara Olan İlgilerini Ve Merak Duygularını Arttırmaya Hem De Bilinçli Bir Kitapsever Olmalarına Yardımcı Olmaya Çalışıyorum.

 

 

KONFERANS: Yazının Değiştirici Ve Dönüştürücü Gücü

 

KONUŞMACI: Dr. Nilay YILMAZ

 

Dr. Nilay Yılmaz 1998’de Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü’nden İngiliz Dili Ve Eğitimi Alanında Yüksek Lisans Derecesini, 2012’de İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Türkçe Öğretimi Programından Türkçe Öğretimi Ve Çocuk Edebiyatı Alanında Doktora Derecesini Alan Yılmaz 25 Yıl Devlet Ve Vakıf Üniversitelerinde Öğretim Görevlisi Olarak Çalıştı. Doktora Tezi İle 2014 Oğuz Tansel Halk Bilimleri Araştırma Ödülü (“Türk Çocuk Edebiyatı Kitaplarındaki Çocuk Gerçekliğine Eleştirel Bir Bakış” İsimli Araştırması İle) Aldı.

Akademik Çalışmaları;

Makale Ve Bilimsel Araştırma Yazıları Dışında Resimli Kitap, Öykü, Etkinlik Kitabı, Şarkı Sözü, Roman Ve Tiyatro Oyunu Türünde Eserler Verdi. Cumhuriyet Kitap Eki’nde 16 Yıl Çocuk Ve Gençlik Kitapları Sayfasını Hazırladı, Kitap Tanıtımları Ve Eleştirileri Yazdı.

Eskişehir Büyükşehir Belediyesi Masal Şatosu’nun Eğitim İçeriklerinin Hazırlanmasına Danışmanlık Ediyor. Türkiye Yayıncılar Birliği Okuyay (Okumayı Yaygınlaştırma) Platformunun Desteği İle Sıradışı Meydan Okumalar İsimli Okuma Projesinin İçeriğini Hazırladı Ve Yönetti. Kadın Çalışmaları, Çocuk Çalışmaları, Çocuk Hakları, Çocuklar İçin Felsefe, Sanatın İyileştirici Gücü, Bilinçli Farkındalık (Mindfulness), Çocuk Yogası, Yaratıcı Drama, Ailede Okuma Kültürü, Yaratıcı Düşünme, İleri Düzey Okuma Becerileri, Yaratıcı Okuma Ve Yazma Alanlarında Ulusal Ve Uluslararası Düzeyde Çalışmalar Ve Atölyeler Yürütüyor. Hastanede Tedavi Gören Kanser Hastası Çocuklarla Çalışıyor; İstanbul Valiliği Ve İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü Tarafından Yürütülen “Öğretmenim Elimi Tut” Projesi Kapsamında Kanser Ya Da Kronik Hastalığı Nedeniyle Hastanede Uzun Süre Tedavi Gören Çocukların Çocuk Hasta Hakları Savunuculuğunda, “Hastane Öğretmeni Eğitim Programı” Ve “İdeal Hastane Sınıf Kriterleri” Hazırlayan Ekip İçinde Yer Alıyor. MEB’in 2021 PIRLS Okuma Becerilerinde Gelişim Araştırması Ve Sınavı Bilim Kurulu’nda Görev Yaptı. MEB’in 2022 PISA Sınavı Okuma Becerileri Bölümünde Bilim Kurulu’nda Görev Yapıyor. 2020’den Beri Altın Kitaplar Akademi’nin Yayın Danışmanlığını Yapıyor, Akademi Programı Kapsamında Öğretmenler İçin Okuma İçerikleri Hazırlıyor, Eğitimler Veriyor. MEB Hizmet İçi Eğitim Programlarında, Kalkınma Ajanslarının, Tübitak (4005), AB Ulusal Ve Uluslararası Projelerinde (Erasmus+, K1, K2 Vb.), STK’larda, ERG, ÖRAV, Öğretmen Ağı, Çocuklar İçin Felsefe (P4C) Vb. Eğitim Platformlarında Okuma Kültürü, Eleştirel Ve Yaratıcı Düşünme Konuları Üzerine Yapılandırılan Çalışmaların Yetişkin Eğitimlerinde Uzman Eğitimci Olarak Görev Alıyor.

 

 

Kalıcı Anlamaya Dayalı Öğretim Tasarımı (UbD) 

 

KONUŞMACI: Göknur AŞÇI

 

2012 Yılında Marmara Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği Bölümünden Mezun Oldu. Yüksek Lisansını Bahçeşehir Üniversitesi Eğitim Yönetimi Ve Planlaması Programında Tamamlayıp Ardından Aynı Üniversitede Eğitim Teknolojisi Doktora Programı’na Kabul Almıştır. Doktora Tez Aşamasında Olan Göknur Aşçı, Mesleki Öğrenme Toplulukları Ve Anlamaya Dayalı Öğretim Tasarımı (Ubd) Alanında Doktora Tezini Yürütmektedir. 6 Yıldır İELEV Okulları’nda Sınıf Öğretmenliği Ve Zümre Başkanlığı Görevlerini Sürdürmüş; 2023-2024 Eğitim Öğretim Yılı İtibariyle Müdür Yardımcılığı Görevini Üstlenmiştir.

 

Akademik Çalışmaları;

Eğitimde Teknoloji Entegrasyonu, Ubd Öğretim Tasarımı, Beyin Temelli Öğrenme, Öğrenmede Evrensel Tasarım (UDL),Öğrenme-Öğretim Stratejileri Ve Google/Apple/Microsoft Eğitim Araçları Konularında Birçok Ulusal Ve Uluslararası Konferanslarda Çeşitli Çalıştaylar Yürütmüş, Türkiye’de Birçok Okulda Hizmetçi Öğretmen Eğitimleri Vermiştir.

Yüksek Lisans Tezi (2017): Okul Yöneticilerinin Teknoloji Liderliği Davranış

Düzeyleri Ve Öğretmen Performansına Etkisine İlişkin Öğretmen Algısı

Müfredat / Bölüm Yazarı (2021):

İklim Değişikliği: Ubd Temelli Okul Öncesi Ve İlkokul Etkinlikleri Kitabı

 

 

 

KONFERANS:

PASS TEORİSİ-Bilişsel Temelli Eğitim Uygulamaları

KONUŞMACI: Elif GÖGER

 

Elif Göger, 2002 Yılında Karadeniz Teknik Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği Bölümünden Mezun Olmuştur. Yüksek Lisansını Yeditepe Üniversitesi Eğitim Yönetimi Ve Denetimi Programında Tamamlamasının Ardından Bahçeşehir Üniversitesi Eğitim Teknolojileri Yüksek Lisans Programına Kabul Almıştır. “Eğitim Teknolojileri, Eğitim Yönetimi, Öğretim Stratejileri Ve Tasarımları” Üzerine Çalışmalar Yapmaya Başlamıştır.

20 Yıldır Sınıf Öğretmenliği Ve Orta Düzey Eğitim Yöneticiliği Görevlerini Üstlenmiş, 2023-2024 Eğitim Öğretim Yılı İtibariyle İELEV Okullarında Sınıf Öğretmeni Olarak Görev Yapmaya Başlamıştır.

Tez Konusu PASS Teorisi-Bilişsel Temelli Eğitim Olan Elif Göger; PASS Prep, PASS Math Ve PASS Cogent Uygulayıcı Lisanslarını Da Alarak Eğitim Çalışmalarını Yürütmeye Devam Etmektedir.

Eğitimde Teknoloji Entegrasyonu, Bilişsel Temelli Öğrenme, Öğrenme-Öğretim Stratejileri Ve Web 2.0 Eğitim Araçları Üretme Konularında Birçok Alanda Sunum Ve Çalışmalar Yapmıştır.

Akademik Çalışmaları;

"Pass Teorisi- Bilişsel İşlem Temelli Etkinliklerin İlkokul 3. Sınıf Öğrencilerinin Okuduğunu Anlama Başarı Düzeylerine Etkisi" 2022

 

 

 

 

KONFERANS : Sınıf Dışı Öğrenme Ortamları – Duvarsız Eğitim (Eğitimde Değişim)

KONUŞMACI : Şükran EVİRGEN

Türkiye’nin ilk duvarsız anaokulu kurucusu

 

Erken çocukluk eğitim uzmanı Şükran Evirgen, Selçuk Üniversitesi Mesleki Eğitim Fakültesi mezunudur. Yüksek lisansını Marmara Üniversitesi’nde tamamlamıştır. Dezavantajlı çocukların okul öncesi eğitime erişimi amacıyla geliştirilen Mobil Anaokulu projesinin ülke genelinde yaygınlaşmasına öncülük yapmanın yanı sıra koordinatörlük görevini sürdürdüğü 1997-2017 yılları arasında binlerce çocuğun okul öncesi eğitimden ücretsiz yararlanabilmesine önderlik etmiştir.

MEB’in Unicef finansal desteğiyle hayata geçirdiği "Aileler İçin Temel Eğitim Programı” kapsamında (AİTEP) lider kolaylaştırıcı olarak modül yazımı ve eğitici eğitimlerinde görev almıştır. MEB Okulöncesi Eğitimi Güçlendirme projesinde güncellenen Okul Öncesi Eğitim Programının hazırlanmasında ve okul öncesi eğitimcilere tanıtılmasında görev almıştır.

Boston 'da Harward Üniversitesinde " Erken Çocukluk Eğitiminde Alternatif Yaklaşımlar” konulu çalıştaya katılmıştır.  Akademik araştırmaları, yurt dışında gözlemlediği alternatif modeller ve alan tecrübesi ışığında sentezleyerek geliştirdiği anaokulu projesinin; mimari yapısının hazırlanmasında görev almasının yanı sıra özgün okul programını oluşturarak Türkiye'nin ilk duvarsız anaokulunu kurmuştur (2012).

Duvarsız eğitim felsefesi ve uygulamaya yansıtılması yönünde rehberlik çalışmalarına devam etmektedir. Doğa temelli gelişim ve öğrenme, okul dışı öğrenme, sınıf dışı eğitim, okul öncesi eğitim programları, sınıf yönetimi, çocuk ve çevre, bebeklik ve çocukluk döneminde gelişim, çevre ve sürdürülebilirlik konularında üniversitede dersler vermekte, araştırma ve uygulamalarına devam etmektedir.

 

Yayınlar

1- Deniz Yıldızlarına Hayat Vermek Açev Okulöncesi Eğitimin Yaygınlaştırılması Semineri Bildirileri Ankara 2003

2- Okul Destekli Anne Eğitim Programının Anneler Üzerindeki Etkileri Omep Konferans Bildirileri İstanbul 2004

3 - Bugün Ne Yapıyoruz Okulöncesi Eğitim Kurumlarında Aile Katılımı Etkinlik Kitabı Morpa Yayınevi İstanbul 2011

4 -Aile Eğitimi Yazıları Küçükçekmece’de Hayat Dergisi 2009/2015

5- Aileler İçin Temel Eğitim Programı Modül yazımı Unicef MEB 2008/2010

6- Erken Çocukluk Eğitiminde Kurum Çeşitleri Yönetmelikler ve Personel Kitap Bölümü Nobel Yayınevi 2021

 

 


 

 

 

 

KONFERANS: Kitaplar Aracılığıyla Drama

KONUŞMACI : Mehmet K. DOSTAY

Lise öğrenimini Ankara’da tamamladıktan sonra, Erciyes Üniversitesinde İşletme Bölümünü okudu. Ardından resim yetenek sınavıyla girdiği G.Ü Geleneksel Türk El Sanatları Öğretmenliğini bitirdi. Tiyatro eğitimini Ankara Sanat Tiyatrosu’nda aldı ve yine AST’da 1999-2004 yılları arasında oyunculuk ve yönetmenlik yapmıştır.  

Timiyatro İstanbul: Yönetmen, oyuncu ve atölye yürütücüsü. 

Duru Tiyatro: Yaratıcı drama, çocuk grubu eğitmeni. 2022-2023

Çember Sahne: Kurucu, Genel Sanat Yönetmeni-Oyuncu 2020-2022

Playback Theatre Akademy: Oyuncu ve atölye yöneticisi 2019-2022

Burak Şimşek Menejerlik-Cast Direktörü, oyuncu koçu ve eğitmen. 2015-2018

Çağdaş Drama Derneği- Oyun Çıkarma ve Doğaçlama Birim Lideri İstanbul Şube Yönetim Kurulu Üyesi.  2012-2015.

BP Çocuk Tiyatrosu: Oyuncu 2009-2012

İstanbul Oyuncak Müzesi: Oyuncusu-Kukla Oynatıcısı. 2004-

            PROJELER

Tarihsel sıraya göre; Ölümsüz Oyun, Yabancı Sinema Filmi, Aniden Sinema, Sıcak Kafa Dizi Film, Saklı Dizi, Kardeş Payı Dizi, Aşk- ı Roman Dizi  Dedemin Dolabı Dizi Çınar TRT Vakıfbank Reklam Migros, Turkcell, Yolcu 360 Reklam, Übü Baba'nın Bir Günü Oyun, Gammaz Oyun, İbiş Uyanık, Oyun ve Memleketimden İnsan Manzaraları, Kırmızı Başlıklı Kurt, Küçük Burjuva Düğünü, Havhavlarla Hevhevler, Konuşan Trafik adlı oyunlar.

Ayrıca ‘Keçilerin Türküsü&Göz Göze Yüz Yüze’ adlı bir oyun kitabı vardır. Yanı sıra ‘Keloğlan’ adlı oyunuyla Kültür Bakanlığı Masal Uyarlama Yarışmasında 3. lük ve ‘Bir Arı Masalı’ adlı oyunuyla da Memduh Ün Çocuk Oyunları Yarışmasında Mansiyon ödülü aldı. Her iki oyun da Devlet Tiyatroları repertuvarına alınmıştır.

 

 

 

KONFERANS: Yapay Zeka (Aİ): Sınıf İçi Etkinlik ve Uygulamaları 

KONUŞMACI : Ahmet Yağmur TANRIÖVER

 

Kendisini “Dijital Vatandaş” olarak tanıtmaktadır. Aynı zamanda Maker eğitimcisidir. Ortaokuldan sonra eğitimlerini Bilgisayar Bilimleri üzerine sürdürmüş olup sırasıyla Anadolu Teknik Lisesi  - Bilgisayar Bilimleri,  Meslek Yüksek Okulu –Bilgisayar Teknolojileri ve Programlama,  Marmara Ü. Teknik Eğitim Fakültesi – Bilgisayar ve Kontrol Öğretmenliği  ve Kocaeli Ü. Bilgisayar Mühendisliği bölümlerinden mezun olmuştur. Son olarak Zirve Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü – Yönetim Bilişim Sistemleri Bölümü’nde yüksek lisansını tamamlamıştır. Bir dönem akademik kariyerini Öğretim Görevlisi olarak sürdürmüştür. Bilişim ve  Eğitim Teknolojileri alanındaki çalışmaları ile konferans, seminer, sempozyumlarda yaptığı paylaşımlarda bulunup, eğitime katkı sunmayı amaç edinmiştir. Hazırladığı robotik takımları ile ulusal ve uluslararası başarılara imza atmıştır.  Yazılım alanındaki uzmanlığı ile sektörde, eğitim çalışmalarına paralel olarak proje yöneticiliği yapmakta olup, e-ticaret ve e-learning projelerine liderlik etmektedir. IP TV derneği, Eğitim Teknolojileri derneği gibi kuruluşların yönetim kadrolarında yer almıştır. 17 yıllık öğretmenlik tecrübesini, Çevre Kolejinde halen Bilişim & Eğitim Teknolojileri Bölüm Başkanı olarak devam ettirmektedir.

 

 

 

ATÖLYE: Canlanan Kitaplar / Yaratıcı Drama Yöntemi ile Çocuk Kitaplarının İncelenmesi 

Atölye Eğitmenleri: Buket ÇETİN, Mehtap Temiz, Ara DEMİR

 

 Atölye Eğitmeni: Buket ÇETİN

            5 Şubat 1980 yılında Ankara’da doğdu. 2002 yılında Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesini bitirerek öğretmenliğe başladı. Rehber öğretmen ve drama eğitmeni olarak Ankara’da yaşamını sürdürmektedir.

        2010 yılında Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yaratıcı Drama Yüksek Lisans Programını tamamladı. Aynı yıl Çağdaş Drama Derneği Eğitmenlik Programını tamamladı ve o günden bu yana birçok çocuk ve yetişkin atölyesi yürüttü.

Akademik Çalışmalar:

Kitaplar: Kulaklarıma İnanamıyorum, Robotum Zeytin, Babam Kurbağa Oldu, Kedi Ankira, Patlıcan Padişah, Kalemin Fısıltısı, Sınav Bitti Eller Havaya, Kedi Ankira Anadolu Şifreleri, Kardeşim Turuncu Balık, Oyunun Sonu, Çubuk Makarna Kralı, Gizemli E-Posta Ben Kilim, Akvaryumdaki Gizem isimli kitapları çocuk ve gençlik edebiyatında yayınlanmış kitaplarıdır.

Yazar olarak birçok okulda okurları ile buluşmalar gerçekleştirmiş; bu buluşmalarda okurların aktif olarak sürece katıldığı etkinlikler yürütmüştür. Yaratıcılık ve yaratıcı beceriler özel ilgi alanıdır. Bu nedenle eğitmen olarak katılım sağladığı çalışmalarda katılımcıların da süreçte aktif olarak yer aldığı, birlikte keşfetmeye ve öğrenmeye odaklı çalışmalar yapmayı tercih etmektedir.

2010 yılında Çağdaş Drama Derneği ve Ankara Üniversitesi iş birliğinde düzenlenen 2. Proje günlerine yüksek lisans bitirme projesi “Yaratıcı Drama ile Zaman ve Yabancılaşma” ile katılım sağlamıştır. Aynı yıl Çağdaş Drama Derneği bitirme projesi “Yaratıcı Drama ile Aile Tutumları” ile Çağdaş Drama Derneği proje günlerine katılım sağlamıştır. 2010 yılından bu yana Çağdaş Drama Derneği’nde sayısız projeye danışmanlık yapmıştır. Danışmanlık çalışmalarını halen sürdürmektedir. 2011 yılında kısa bir süre Ankara Üniversitesi’ne bağlı Çocuk Üniversitesi içinde İnsan Hakları Tiyatrosu biriminde drama eğitmenliğini gönüllü olarak yürütmüştür. Uzun yıllar Çağdaş Drama Derneği çatısı altında gönüllü birçok projede yer almıştır. 2018 yılında Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi ve Çağdaş Drama Derneği işbirliği ile düzenlenen “Gelenler” konulu Uluslararası Yaratıcı Drama Kongresi için dernek hazırlık ekibinde görev almıştır. 2022 yılında Adnan Ötüken İl Halk Kütüphanesinde gönüllü çalışmalara katılarak okurları ile yaratıcı okuma atölyeleri düzenlemiştir. Bu kurumdaki gönüllü çalışmalarına halen devam etmektedir. MEB’e bağlı devlet okullarında 22 yıldır görev yapmakta, şu an çalıştığı Yenimahalle Bilim ve Sanat Merkezi’nde rehber öğretmen olarak görevini sürdürmektedir. Burada “Yaratıcı Yazma Becerileri” üzerine atölyeler, “Özel Yeteneklilerin Yazma Becerilerinin Yaratıcı Yollarla Geliştirilmesi” “Hikâyemle Arkadaşın Olur Muyum?” gibi projeler, “Özel Yeteneklilerin Sosyal ve Duygusal Gelişimlerini Destekleme Aile Eğitim Programı” gibi eğitim çalışmaları yürütmeye devam etmektedir

 

 

 

 

Atölye Eğitmeni:  Mehtap Temiz 

 

2005 yılında Çağdaş Drama Derneği’nde başladığı Yaratıcı Drama Liderliği ve Eğitmenliği eğitimini “Değerli Değerlerim” projesi ile bitirdi. Farklı alanlardaki lisans ve ön lisans mezuniyetlerinin yanı sıra Anadolu Üniversitesi’nde Felsefe lisans eğitimini tamamladı. Ardından Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi’nde Tezli Yüksek Lisans Felsefe programını “Çocuk ve Felsefe” konulu tezi ile bitirdi. Ankara Üniversitesi Güzel Sanatlar Eğitimi Yüksek Lisans Programı kapsamında Çocuk Edebiyatı ve Okuma Kültürü’ne yönelik lisansüstü dersleri aldı. Gazi Üniversitesi’nde Pedagojik Formasyon eğitimini tamamladı. Boğaziçi Üniversitesi tarafından düzenlenen Çocuklar İçin Felsefe Eğitmen Eğitimi Programına katılarak P4C Eğitimi Uzmanlığını aldı.  2016-2017 yılında hükümlü çocuklarla yaptığı çalışmada “Kırılan Nokta” adlı tiyatro oyunuyla Sanat Kurumu tarafından “Övgüye Değer Özel Ödülü” aldı. 2018 yılında “Dışı Küçük İçi Büyük” adlı ilk çocuk kitabı yayımlandı. 2019-2020 17. Tudem Edebiyat Ödülleri Resimli Kitap Yarışması’nda “Düş Kurdu” adlı öyküsü ile birincilik ödülü aldı. Yayımlanmış farklı çocuk kitapları, tiyatro oyunları, makale ve çeşitli yazıları bulunmaktadır. Halen felsefe, çocuk edebiyatı, yaratıcı drama ve özel eğitim alanında çalışmaları devam etmektedir.

 

Akademik Çalışmaları:

  • Yaratıcı Drama Eğitmeni olarak okul öncesi, ilkokul, ortaöğretim, yetişkin grupları ile drama atölyeleri gerçekleştirmektedir. Özellikle dezavantajlı bireylerin (hükümlü çocuk ve kadınlar, toplum ruh sağlığı bünyesinde tedavi gören bireyler, özel gereksinimli çocuklar ve yetişkinler) sosyal ve iletişim becerilerinin desteklenmesi için drama çalışmalarında yer almış ve almaya devam etmektedir.
  • 23-26 Kasım 2017 28. Antalya Uluslararası Eğitimde Yaratıcı Drama Kongresi’nde "Dramadan Oyuna, Oyundan Sahneye” adlı bildirisinde hükümlü çocuklarla yaptığı drama çalışmaları sonrasında yazdığı ve yönettiği “Kırılan Nokta“ adlı tiyatro oyunu sürecini sunmuştur. 
  • 2018 yılında “Dışı Küçük İçi Büyük”, 2019 yılında “Sesim Benim” adlı resimli çocuk kitapları yayımlandı. 2020 yılında katıldığı 17. Tudem Edebiyat Ödülleri Resimli Kitap Yarışması’nda “Düş Kurdu” öyküsü ile birincilik ödülü almıştır. Yağmur Yayın Grubu tarafından “Kedi Bakıcısı”, “En Üstte Ne Var?”, “Düş Kurdu”, “Vapurda Kim Var?” adlı kitapları yayımlanmıştır.
  • 2023 yılında “Çocuk ve Felsefe” adlı yüksek lisan tezinde Çocuk ve felsefe arasında kurulan bağın öneminin ne olduğunu incelemiştir.
  • “Çocuklarla Felsefede Dil ve Düşüncenin Önemi” adlı makaleyi kaleme aldı. 27-29 Ocak 2023 5. Uluslararası Ankara Multidisipliner Çalışmalar Kongresi’nde “Çocuklarla Felsefede Etik” adlı bildiriyi sunarak makaleleştirmiştir.
  • Halen yaratıcı drama, çocuklarla felsefe, çocuk edebiyatı, özel eğitim alanlarında çalışma ve atölyelerini sürdürmektedir. 

 

 

Atölye Eğitmeni:  Arda Demir 

Ankara’da doğup büyüyen Arda Demir, ilk ve orta öğrenimini Ankara’da tamamladı. Başkent Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği programından mezun oldu. Şu anda Ankara’da sınıf öğretmeni olarak görev yapmaktadır. Yengeç burcunun tüm özelliklerini taşıyan heyecanlı mizacı ile öğretmenlik mesleğini büyük bir aşkla yürütmektedir. Çocuk edebiyatına olan ilgisi çok yüksektir. Bu sebeple yazmaya başlamıştır. Yayımlanmış çocuk kitapları ilkokul ve ortaokul eğitim dönemindeki çocuklara hitap etmektedir. Aynı zamanda çeşitli dijital platformlarda ve çocuk dergilerinde yazmaya devam etmektedir. Eş zamanlı olarak çocuk kitaplarıyla yaratıcı drama temelli atölyeler yürütmektedir. Sınıf içi okuma kültürü oluşturma amacıyla çocuklarla çeşitli çocuk kitapları çalışmaları yürütmektedir. Dil kamplarında çocuk edebiyatı temelli atölyelere liderlik ederek Türkçe dilinin zenginlikleri ile ilgili çalışmalar da yürütmüştür. Çocuk kitaplarının hem yetişkinlerin hem de çocukların ruhuna dokunan bir yanının olduğunu düşünmektedir. Kelimelerle ve cümlelerle çocukların zihninde yer etmeye, kalbine dokunmaya devam etmeyi hedeflemektedir.

Akademik Çalışmaları

Kitapları ve Yayınlanan Yazınları:

(2021), Karasinekler ve Nota Partisi, Yağmur Yayın Grubu, Ankara.

(2022), Havlayan Kedi Kofi, Yağmur Yayın Grubu, Ankara.

(2023), Sakar Dayım, Yağmur Yayın Grubu, Ankara.

(2022), Odi’yle Keşfediyorum Dijital Platformu 3. ve 4. Sınıf, Macenta Publishing, Ankara.

(2023), Uğur Okulları Odi’yle Keşfediyorum Dijital Platformu 3. ve 4. Sınıf, Macenta Publishing, Ankara.

(2022), Tonti’nin Kaçak Uykusu, Lokum Dergisi, İstanbul.

Eğitimler ve Sunumlar

(2016) Başkent Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği Programı

(2019) “Bir Karakter Eğitimi Örneği” Başkent Üniversitesi 9. Eğitimde Yaratıcı Etkinlikler Çalıştayı Sözlü Bildiri Sunumu, Ankara.

(2018) BEDAM, Akıl Oyunları Eğitici Eğitimi, Ankara.

(2021) BEDAM, Eğitim Koçluğu Eğitici Eğitimi, Ankara.

 (2022) Çağdaş Drama Derneği, Yaratıcı Drama Eğitimi, Ankara.

 (2023) Çocuk Kitaplarıyla Yaratıcı Etkinlikler Atölyesi, Atölye Yürütücüsü, Om Eğitim Sanat, Okul Her Yerde, ÇEZ, Ankara.

 

 

KONFERANS : Yeni Nesil Öğrenci Yeni Nesil Öğretmen

KONUŞMACI : Burak YILMAZ

 

Marmara Üniversitesi fizik öğretmenliğinden 2000 yılında mezun oldu. 22 yıllık öğretmenlik, yöneticilik, koordinatörlük, öğrenci veli ve öğretmen koçluğu hayatından sonra 2022 yılı ile beraber bireysel olarak profesyonel hayatına devam etmektedir.

 

Akademik Çalışmalar:

Mesleğinin ilk 12 yılında merkezi sınavlara hazırlık dershanelerinde öğretmenlik ve yöneticilik yaptı, ayrıca bu süre zarfında öğrenci ve veli koçluğu, temel mindfulness nefes eğitimleri, sınav süreci ve sınav stresi yönetimi üzerine seminerler eğitimler ve danışmanlıklar verdi. Daha sonra Bilfen okullarında zümre başkanlığı, SEV eğitim kurumlarında müdür yardımcılığı, merkezi sınav koordinatörlüğü ve akademik koordinatörlük olarak yöneticilik görevlerinde uzun yıllar yer aldı. Bu süre zarfında aktif olarak seminer ve danışmanlık görevlerine devam etti. Şimdiye kadar 100 ün üzerinde eğitim organizasyon ve seminer gerçekleştirdi. 2022 yılndan itibaren Burak Yılmaz Eğitim Danışmanlık ve Mindful Schools Institute çatısı altında şirketlere ve okullara yönelik online veya yüz yüze eğitim danışmanlık ve seminer hizmetleri ile profesyonel eğitim hayatına devam etmektedir.