EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Eğitim, bireylerin bilgi, beceri ve tutumlarını geliştirmeye yönelik uzun soluklu bir süreçtir. Uluslararası araştırmalar göstermektedir ki, bu sürecin etkililiği ölçme ve değerlendirme uygulamalarının niteliğine bağlıdır. Başarıyı ölçmeden ve öğrenme sürecini değerlendirmeden öğrencilerin hangi noktada olduklarını bilmek, güçlü ve zayıf yönlerini ayırt etmek mümkün değildir.
AMACIMIZ
Ölçme ve Değerlendirme Birimi’nin temel amacı;
- Öğrencilerin gelişimlerini izlemek,
- Öğrenme sürecinde yaşanan eksiklikleri tespit etmek,
- Öğretim sürecini iyileştirmeye yönelik veriler sağlamak,
- Her öğrencinin kendi potansiyeline uygun şekilde ilerlemesine rehberlik etmek.
POLİTİKAMIZ
- Öğretmenlerimizle iş birliği içinde, objektif ve güvenilir sınavlar uygulamak,
- Öğrenci, öğretmen ve velilerimize öğrenme eksikleri hakkında hızlı geri bildirim sağlamak,
- Değişen müfredata uygun alternatif ölçme ve değerlendirme araçları geliştirmek,
- Öğrencilerimizi ortaöğretim ve üniversiteye giriş sınavlarına bilinçli bir şekilde hazırlamak.
ÇEVRE’DE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
Çalışmalarımız iki ana boyutta yürütülmektedir:
- Süreç Bazlı Değerlendirme: Öğrencinin öğrenme sürecinde gösterdiği performans (proje, portfolyo, gözlem, öz değerlendirme, akran değerlendirme vb.) değerlendirilir. Bu tür ölçümler, öğrencinin yalnızca sonuca değil, öğrenme yolculuğuna da odaklanır.
- Sonuç Bazlı Değerlendirme: Klasik, çoktan seçmeli veya kısa cevaplı testlerle öğrencinin öğrenme kazanımları ölçülür. Bu sınavlardan elde edilen veriler, ayrıntılı “Konu–Alt Konu Analizleri” ile raporlanır.
Sınavların sonunda derslerin kazanımlarının “Konu - Alt Konu analizlerini” içeren sınav sonuçları K12net’ten yayımlanmakta, sınav sonuç analizleri ilgili birim - bölümlerle paylaşılmaktadır. Öğrencilerin durumu ile ilgili olarak deneme sonuçlarının değerlendirildiği kurullar yapılmaktadır. Elde edilen tüm sonuçlar, öğretmen ve velilerle paylaşılır. Böylece öğrenci eksikleri erken fark edilir ve gerekli destek zamanında sağlanır.
LGS’YE HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Okulumuzda LGS hazırlık süreci, 5. sınıftan başlayarak 8. sınıfa kadar bütünsel bir plan çerçevesinde yürütülmektedir. Bu süreçte öğrencilerimizin akademik gelişimleri düzenli olarak yapılan deneme sınavlarıyla takip edilmekte, sonuçlar velilerimizle paylaşılmaktadır. Sınavlarda tespit edilen eksiklikler etüt ve oda çalışmalarıyla telafi edilmekte, ders başarısı, ödev düzeni, motivasyonu ve LGS hedefleri düzenli olarak izlenmektedir. 5, 6, 7 ve 8.sınıflarda sınıf öğretmenleri, ayrıca 8. sınıfta ise koç öğretmenler velileri belirlenen dönemlerde bilgilendirmekte; ölçme ve değerlendirme birimimiz sınav sonuçlarını analiz ederek öğretmenlerimize ve velilerimize düzenli geri bildirim sunmaktadır. Ayrıca sömestr ve ara tatillerde yoğunlaştırılmış soru kampları, ihtiyaç duyan öğrenciler için görüşmeler ve bireysel destek programları uygulanmaktadır. Böylece öğrencilerimiz yalnızca 8. sınıfta değil, tüm ortaokul sürecinde sistemli, planlı ve ölçme-değerlendirme temelli bir şekilde LGS’ye hazırlanmaktadır.
YKS’YE HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
9, 10 ve 11. sınıflara “Ders Başarı Sınavları (DBS)”, 12.sınıflara “Seviye Tespit Sınavları (STS)” yapılmaktadır. Bu sınavların yapılmasının amaçları:
- Öğrencinin eksik konularını tespit ederek tam öğrenmeyi gerçekleştirmek.
- Öğretmenin sık aralıklarla öğrencisini kontrol etmesini ve öğrencisine geri bildirimde bulunmasını sağlamak.
- 9, 10, 11 ve 12. sınıflarda gerçekleştirilen YKS çalışmalarına ön hazırlık yapmak.
Ayrıca 9, 10, 11 ve 12. sınıflarda üniversiteye hazırlık çalışmaları kapsamında TYT-AYT denemeleri birimimizce gerçekleştirilmektedir. Bu sınavların sonunda derslerin kazanımlarının “Konu - Alt Konu” analizlerini içeren sınav sonuçları K12net’ten yayımlanmakta, sınav sonuç analizleri ilgili birim - bölümlerle paylaşılmaktadır. Ayrıca TYT-AYT çalışmalarına yönelik konu tarama testleri-quizler uygulanmaktadır.
Öğrencilerin akademik süreçleri ile ilgili YKS sonuçlarının değerlendirildiği öğrenci ve veli kurulları da yapılmaktadır.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME, ÖĞRENMENİN SON DURAĞI DEĞİL; ÖĞRENMEYİ GELİŞTİREN SÜREKLİ BİR SÜREÇTİR.